Re: (deb-cat) Degradacio de rendiment amb SSD

Hola

El 11/01/18 a les 18:12, Narcis Garcia ha escrit:

> Després de cert ús, quan aplico «fstrim» a un punt de muntatge d'unitat
> SSD sempre em troba gran quantitat de bytes a alliberar.
> Avui en un ordinador amb SSD de 120GB fstrim m'ha alliberat 91GiB en
> blocs, i en un altra amb SSD de 240GB m'ha alliberat 130GiB.
>
> A què es deu això?

Amb això no puc ajudar.

> Com es pot configurar per tal de no haver d'executar «fstrim» manualment?

Si entens l'anglès, fes un cop d'ull a la pàgina wiki de Debian dedicada
al tema [1].

Seguint aquestes indicacions, a mi fa anys que m'ho fa automàticament
per la meva configuració (1 SSD 250GB amb encryptació + LVM + ext4).

Hi ha un dia a la setmana (dilluns en el meu cas) que es nota que li
costa arrencar quan engego la màquina. Bé, li costa més estona de
l'habitual arribar al login gràfic (Gnome). No ho he comptat mai perquè
estic fent altres coses però deu estar entre 10-20s. Un cop entro, mai
he notat rés més.

No sé si això pot arribar a ser un factor crític en sistemes d'alta
eficàcia però no ho es és el meu cas. Personalment penso que és un preu
força baix a pagar per tenir un sistema més o menys sanejat i cuidat de
forma automàtica.

En concret, jo vaig fer servir l'apartat que diu "Mounting SSD
filesystems". Allí hi ha també un enllaç a un blog d'algú altre que
explica de forma força entenedora com s'ha de fer i que passa amb
aquesta configuració ("Enable weekly trim" [2]).

robert

[1]
https://wiki.debian.org/SSDOptimization?action=show&redirect=SSDoptimization

[2]