Re: problema extrany escrivint a aquesta llista ?

Narcis Garcia:

> El funcionament de lists.debian.org és horrible;

Suposo que és qüestió d'opinions, en canvi jo trobo que és força
bo tenint en compte el volum de correu que gestionen.

> - Publiquen les adreces de la gent de forma literal.

Ja ho vam discutir i no tothom creu que amagar-les sigui millor
que deixar-les estar com estan. Per exemple, obtenir adreces
de correu dels arxius del gilug m'ha costat 2 minuts.

> - No hi ha administració autònoma per grups locals com aquest.

Per mi és un avantatge perquè ens estalvia molta feina.

> - No hi ha peu de missatges amb les indicacions mínimes sobre
> alta/baixa/hemeroteca/condicions.

Modificar el contingut dels missatges trenca les firmes DKIM,
per això ho han deixat de fer. Hi ha capçaleres estàndard amb
les URL corresponents a les accions habituals i alguns clients
de correu les saben utilitzar.

> - No hi ha indicador de la llista a l'assumpte de les cartes.

Hi ha noms de llistes realment llargs, activar això suposaria
tenir tires massa llargues al subject i seria poc efectiu,
sobretot per llegir-los al mòbil.

> - Si hi ha algun problema, cal escriure en anglès a un equip central i/o
> obrir una incidència (bug) en un altre sistema amb els mateixcos
> problemes sobre la privacitat. A més a més, si són qüestions de
> configuració la resposta és que es manté la mateixa configuració per
> tothom i no es personalitza res.

Entenc que per un grup local potser sigui més interessant tenir
una llista de correu en algun servei local, com en el cas del
gilug. D'altra banda, tenir una llista oficial també té altres
avantatges, com la visibilitat dins de la comunitat.

> - El servidor va tant carregat que sempre triga tot molt a entregar-se.

Jo no tinc la sensació que els correus triguin a lliurar-se però
d'on treus que el servidor va carregat? Les gràfiques semblen
mostrar que normalment està força avorrit:

https://munin.debian.org/debian.org/bendel.debian.org/cpu.html

Trobaràs l'usuari i la contrasenya a http://dsa.debian.org.

> - Si s'envien adjunts massa pesants, en comptes de rebutjar-se amb una
> carta, es descarten silenciosament.

No m'hi he trobat mai, però tampoc acostumo a enviar adjunts
grans a les llistes de correu per evitar problemes.

> - Quelsevol pot escriure a la llista sense ser-hi subscrit (ideal pels
> publicistes).

Això és així per evitar que els administradors hagin de mirar les
cues de moderació i decidir quins correus han de passar i quins
no sense tenir arguments clars de què fer en cada cas. És una
conseqüència inevitable del model centralitzat d'administració.

Segurament hi ha més gent a qui no li agradi aquesta solució,
però a Debian sovint les coses les decideix qui les ha de fer
i costa convèncer de canviar-les sobretot si el canvi suposa
una feina extra per als responsables.

En una comunitat tan gran hi ha coses que són fàcils de delegar
(publicar noves versions de paquets) però d'altres que no
(publicar la primera versió d'un paquet, el correu en general
o l'administració dels servidors oficials). Les normes estan
força ben definides però costen de canviar justament perquè és
impossible fer content a tothom.

Salut!
Alex