Re: Correus publicats a lists.debian.org

Eloi, no estic parlant del «derecho al olvido».
Si estàs una mica al dia en temes de correu electrònic, sabràs que més
del 90% del correu electrònic que circula és brossa (spam), que són més
de 200.000 milions de cartes carregant línies i servidors de tot arreu.

Els servidors amb Debian GNU/Linux es configuren sempre pensant en
minimitzar l'efecte d'aquest abús que paguem entre tots i totes (això
vol dir que un bon percentatge del què pagues en ample de banda i
electricitat és per compensar aquesta càrrega de recursos informàtics).

Això també porta feina de manteniment pels administradors de sistemes, i
no una feina productiva precísament. Molt sovint es diu que el
programari lliure té l'avantatge que l'usuari pensa menys en virus i
problemes tècnics i més en allò que vol fer amb l'ordinador, i això
hauria de ser coherent amb les bones pràctiques de portals per GNU/Linux.

Mailman és un sistema de llistes de correu-e que sembla cavernícola,
però fins i tot aquest programari preveu ofuscar *una mica* les adreces
de la gent. El què es fa a les llistes de Debian.org és un atràs, i no
tant en el sentit cronològic sinó que està fora del món real i el món
actual.
Fins i tot els del Bugzilla, després de certa discussió, han hagut de
baixar del burro.
I fins i tot aquesta llista es protegeix del spam demanant confirmació
de la subscripció.

Debian.org és un referent, és el referent sobre Debian GNU/Linux i no és
tant fàcil despatxar la gent amb un «doncs vés a un lloc on et tractin
millor, o calla».
Hom no acudeix a Debian fent una inspecció prèvia «a veure quines
decepcions o abusos m'esperen aquí».

Convé fer les coses bé, però donar exemple encara és millor.

El 10/06/15 a les 08:48, Eloi ha escrit: