Uff, dpkg mort, apt mort, bash mort

Anem per parts,

1) Faig un apt-get update i després un apt-get upgrade en una màquina que feia un temps que no usava (6 mesos?).

2) L'apt-get upgrade acaba "petant" amb un "segmentation fault" cada vegada que es crida a dpkg
3) Intente fer un dpkg-reconfigure -a, resultat, segmentation fault. Passa amb qualsevol altre comandament, com ara "dpkg --audit", per exemple.
4) Cerque per internet i trobe que cal reinstal·lar dpkg/apt; i per això cal "aptitude reinstall apt". No tinc aptitude (toca't el nas).
5) Isc de la terminal (imbècil, imbècil, imbècil)
6) Vaig al mode gràfic (les X), òbric Firefox, per vore de baixar aptitude i instal·lar-lo manualment.
7) Des del mode gràfic, òbric un terminal gnome-terminal: tal com apareix la finestra, desapareix (bash no va?).
8) Vaig a un tty qualsevol, faig login, li rebota (és a dir, no entra al bash, torna a demanar login)
9) Posar a google "bash won't run" és com pegar-se amb el cap contra la paret.
10) Escric aquest missatge.

Alguna idea de què fer a continuació? Primer de tot, com òbric una terminal jo ara? Açò fa olor a que necessitaré un LiveCD?

Gràcies per qualsevol ajut,

Pau.