Re: miniconf a barcelona

Així ho vaig entendre i reitero el meu suport i oferiment.

El dissabte 17 d’agost de 2013, Mònica Ramírez ha escrit:
El ds 17 de 08 de 2013 a les 08:05 +0800, en/na alex@probeta.net va
escriure:
> (1) LLOC
>
> Jo tinc alts contactes a la FIB-UPC. Els hi pregunto? Segur que
> s'apunten a oferir el lloc
>
> Tambe a prop esta disponible l'istitut Ausias March, amb una sala
> d'actes, wifi, ample de banda 100Mb/s, cantina i 6 aules informatica

La veritat és que crec que com més cèntric millor. Un altre requisit és
que hi hagi llocs a la vora perquè la gent pugui anar a dinar. A la UPC
aquest tema és una mica més complicat, per aquest motiu l'havia posat en
tercer lloc.

> (2) FINANCAMENT
>
> Cal aconseguir financament per portar les conferenciants?
> Cal aconseguir financament per portar el public que sigui debian
> developer?
>
> Aquest setembre s'organitza un Rails Girls a Barcelona. Puc contactar
> amb ells/es per saber quins esponsors tenen:
>
>    http://railsgirls.com/barcelona

En principi hi ha una noia de Debian Women que s'ha ofert a demanar el
finançament, potser n'hi haurà prou. La idea seria intentar que el lloc
se'ns pugui oferir de manera gratuïta (o casi) i poder pagar al viatge i
allotjament a les ponents. Igualment, si no hi ha prou diners, podem
investigar més vies.

> (3) PONENCIES i COMPLICITATS
>
> Les ponents han de ser Debian Developers? Les conferencies han de ser
> centrades en Debian? Suposo que si

Les ponents no cal que siguin Debian Developers, però la temàtica seria
Debian.

> Si es quelcom mes ampli, es pot fer una crida a les dones de les
> diferents comunitats IT que es mouen per Barcelona: perl, arduino, java,
> sysadmins, ... :
>
>     http://eventos-itbcn.blogspot.com/
>
> Hi ha grup de dones i tecnologia que segur s'apunten a donar un cop de
> ma malgrat sigui un esdeveniment nomes Debian: Lelacoders, Generatech,
> ... Tinc algun contacte

Com ja he dit, el tema hauria d'estar relacionat d'alguna manera o altra
amb Debian. Ja veiem quines xerrades es van oferint, ja hi ha algun
oferiment a la wiki que us vaig passar.

> (4) FLAME
>
> Del missatge original entenc que les ponents son dones pero el public
> pot ser qualsevol . Correcte?

Correctíssim. Em sap molt de greu que hi hagi pogut haver algun malentès
en aquest sentit. Tot i que ho accepto, mai he participat en grups de
només dones i no hauria participat en un esdeveniment d'aquest tipus.

> Personalment jo no em sento discriminat
> ni exclos. Entenc, pero, totes les opinions que van sortint a la llista.
> De ls diferents reaccions, veig que si es tira endavant l'esdeveniment i
> es publicita, potser fora bo acompanyar d'una explicacio del perque de
> l'esdeveniment de cara a estalviar reaccions en que posibles
> participants se sentin esclosos.

He vist que en el flame s'ha parlat de discriminació. Crec que s'hauria
de mirar des d'un altre punt de vista: la idea és animar a que les dones
facin xerrades. A la Debconf només s'ha fet una ponència on parlaven
dones (i era sobre Debian Women). És possible, a més, que hi hagi més
noies que s'acostin com a públic en veure que altres dones fan les
conferències.

Crec que aquesta iniciativa ajuda a visibilitzar que hi ha dones en el
món del software lliure i pot animar a d'altres a entrar-hi. No crec que
es pugui parlar d'exclusió en la participació de l'event, més aviat
intenta integrar a més dones en un món majoritàriament masculí.

Em sap greu que cap home es senti discriminat en aquest sentit, en cap
cas és la intenció de l'event discriminar ningú. Al revés!!! Sóc
plenament conscient que la majoria dels subscrits a la llista sou homes
i us estic demanant ajuda amb el ple convenciment que podem treballar
plegats.

Salut!