Re: Fitxers de video que no aconsegueixo convertir

El Dimarts dia Dimarts 25 Gener 2011 Daniel Elias Elias Daniel Elias
<daniel.elias@gigamail.cat> va escriure:
> Envio el resultat de ffmpeg -i part00.ts.
>
> La idea que porto al cap és de passar a DVD (i si és en format DVD video
> millor) determinades grabacions (sóc un maniàtic de la música clàssica)
> per poder alliberar el dispositiu USB i conservar concerts, òperes, etc.
> que pugui anar arroplegant en DVD's. No m'interessa perdre qualitat, al
> contrari, conservar-la.
>
> He començat a fer algun progrés; he instal·lat el còdec ffmpeg2 i ara,
> amb el Cinelerra, canviant el nom del fitxer de part00.ts a part00.mpg,
> he conseguit veure alguna cosa. Amb el mplayer també veig bé el .ts, i
> [...]

Jo no usaria cinelerra. És un editor de vídeo no lineal que serveix per
tallar/enganxar diferents seqüències, afegir títols i efectes, canviar la
pista d'àudio, etc.

A més és un programa complex de fer anar. Abans d'aquest jo et recomanaria el
kdenlive.

El teu problema es divideix en 2:

1) Transcodificar el vídeo HD en un format apte pel DVD, és a dir vídeo MPEG-2
amb àudio que pot estar codificat en LPCM, MPEG-1 layer 2, DTS o AC-3). Això
es pot fer amb avidemux o el mateix kdenlive.

2) Crear el DVD pròpiament dit. El DVD requereix envoltar el contingut
multimèdia d'un contenidor adient (VOB) i posar-lo dins d'una determinada
estructura de fitxers que després s'empaqueta com una ISO i es grava al disc.
Això és per si vols veure'l en un reproductor de DVD normal, però si l'única
cosa que vols és usar el DVD com a dispositiu d'emmagatzematge d'alta (?)
capacitat, aleshores pots gravar el fitxer directament al DVD com si fos un
CD. L'hauràs de reproduir sempre en un PC o similar (amb mplayer, vlc, etc.),
però si et va bé així cap problema.

Però una cosa: si no vols perdre qualitat jo no faria cap transcodificació.
Els formats de vídeo i àudio dels DVD tenen intrínsecament menys qualitat que
els del vídeo d'alta definició (per això es diu així).

Cordialment,

Orestes Mas.