Re: Busque consells per instal·lar una debian en 2 o 3 discos

2010/10/19 XAvi <xavier@esdebian.org>

> Hola llista.
>
> Fa poc vaig comprar 2 discos durs, i ara en tinc 3.
>
> Vaig pensar, si fique la swap en un altre HD que no siga el del S.O. doncs així anirà un poc més ràpid, a més serà millor per al disc dur, farà menys desplaçaments i tindrà més salud i una vida més llarga.
>
> Ara he pensat com en tinc 3 podria instal·lar el debian en 2 de ells, per tal de que llisguen en paral·lel. Així, més ràpid.

> [...]

Hola Xavi,
la memòria swap la pots distribuir per varis discos, per eixample: 1
GiB a cadascun d'ells, i tindries un total de 3 GiB, però has de tenir
present que qualsevol sistema que ha de fer us de la memòria swap, es
torna molt lent i és molt més recomanable tenir molta memòria RAM.

Mira algunes idees que et donaré:
* Separa el arxius del sistema operatiu, de la carpeta dels usuaris
/home, et donarà molta llibertat per si has d'instal·lar tot el SO de
nou, a part de millorar la velocitat. Podries posar el OS a un canal i
el /home a l'altre, ambdós com a primaris.
* Suposo que tens unitat de CD/DVD, que podries posar-la com
secundària del primer canal, ja que a part de la instal·lació inicial,
segurament la faràs servir més com a usuari (còpia i creació de CD).
* Si tens molta memòria (molta, molta), podries muntar /tmp a la memòria RAM.
* També en funció de la destinació que vulguis donar-li al teu sistema
podries moure la carpeta /var o altre per millorar la interacció.
* Si en comptes de IDE tingués SATA, es podria muntar un sistema RAID1
que a més de guanyar en seguretat, es guanya en velocitat de lectura.

Només son idees, però et podran servir per començar a planificar el
teu propi sistema a 'mida'.

Salutacions.
Javier Silva.