Re: [Docscaliu-no-epatents] Re: patents de programari retirades de l'ordre del dia del Consell d'avui

El Tue, Dec 21, 2004 at 06:23:08PM +0100, Jordi aPardaLat deia:
> Potser no hauria de barrejar xurros i melindros xò se'm fa raro
> d'escoltar q Polonia q va de bracet amb EEUU en lo camp bèl.lic no
> actui en concordança respecte les patents quan, per extensió, aquest
> model de mercat encaixa(*) amb lo de la industria bèl.lica.

A vegades depen més del xurrero i la pastissera que del menú...
El fet que el subsecretari de ciència i tecnologia de la informació
polonès sigui informàtic (crec) segur que ajuda. Però cal tenir
en compte que l'oficina de patents polonesa tradicionalment ha sigut
la que més s'ha enfrontat a l'oficina de patents europea per la seva
desviació cap a patentar programari. Hi ha activistes actius i eficients
a Polònia des de molt abans que entrés a la UE. I és clar després d'aquella
reunió del govern polonès en que tan activistes com experts de l'OP com
multinacionals com tothom va deixar clar que el text de maig permetia
patentar programes i això era un desastre, tampoc tenien tantes alternatives.

> De totes maneres no tic gens informat sobre l funcionament de la
> bugrocracia europea i potser ha sigut això, q la bugrocracia a
> funcionat.

Que va, la burocràcia i la diplomàcia del consell ha estat a punt de funcionar
perque el representant habitual de Polònia al Consell havia sucumbit aparentment
a les pressions i no obeia l'acord del consell de ministres polonesos. Per això
el subsecretari de ciència i tecnologia de la informació, amb un coratge que
ja m'agradaria que fos la norma, ha hagut de viatjar a Brussel·les per presentar-se
al Consell (d'agricultura i pesca) i treure un punt "menor" de l'ordre del dia.
Cap buròcrata s'ho esperava.

--
- jo també vull una Europa lliure de patents de programari  -
 EuropeSwPatentFree - http://EuropeSwPatentFree.hispalinux.es

Xavi Drudis Ferran
xdrudis@tinet.org