Användbar gränssnitt!

Jag använder nu Microsoft ME men funderar på att installera debian paralelt
med det. Den första frågan som jag ställer mig då är.
-Är det svårt att få bukt med det? Jag använde Slackware för ca ett år sedan
men tog bort det för att det tog för mycket tid att lära sig. Jag kunde
använda det hjälpligt!

Fråga två
- Stödjer den nya kerneln all hårdvara som finns för tillfället. Den största
frågan är om det stödjer REALmagic Hollywood Plus (DVD dekoder).

Fråga tre
- Vad är fördelarna med att använda Debian framför andra distributioner och
framför vilka fördelar finns jämfört med ME?

Tack på förhand!

Jonas Arlid
arlid@hem.passagen.se