Re: Ghilimele româneşti şi ţ-uri şi ş-uri corecte

On 27/06/06, Sorin B. <sorin@bonbon.net> wrote:
Ionel Mugurel Ciobica wrote:
> Evident. Trecînd la Unicode nu văd nici un rost să se folosescă ţ în
> loc de ț, și ş în loc de ș. E adevărat ca utilizatorii windows vor
> veda căsuțe goale și majoritatea utilizatorilor Unix/Linux care nu au
> trecut la UTF-8 vor vedea semne de întrebare, dar eu zic că merită.

e mai important sa scriem foarte corect in conformitate cu standardele
romanesti, sau e important ca mesajul sa ajunga intr-o forma citibila de
catre un numar cat mai mare de persoane interesate?

Exact întrebarea mea, dar din moment ce aici avem de a face cu
aplicaţii specifice mediului GNU/Linux, nu cred că ar trebui să ne
îngrijorăm de compatibilitatea cu Windows, pentru că singurul
beneficiar foloseşte GNU/Linux, oricum.

Eu am avut grijă să aduc suportul pentru fonturi în consolă şi în
mediul grafic direct de la instalarea sistemului în limba română, deci
terenul ar trebui să fie pregătit.

Probabil că ar trebui să încerc nişte imagini de instalare modificate
în acest sens pentru a verifica rezultatele ...

În ceea ce priveşte aplicaţiile traduse sau lucruri sensibile precum
formatul datei (pe care l-am reparat recent, ura! :-) ar trebui să
avem grijă la treceri de genul ăsta. Din exact acest motiv "marţi" e
scris cu ţ (cu sedilă) în locala ro_RO din glibc. La acestea cred că
ar trebui să găsim un răspuns.