Re: [DICO] character set (WAS: Re: [RFR] po-debconf://glibc (8 strings, 1 nieuwe))

Om verder te gaan met wat gisteren is blijven liggen...

cobaco (aka Bart Cornelis) schreef:
> -> dit is dus argument voor karakterset, aangezien niet alle
> karaktersets uit de 'simpele' (latijnse) letters en tekens
> bestaan.

Het argument is juist andersom: alle karakters zijn tekens, maar
niet alle tekens zijn karakters (naar mijn mening).  Dus alle
verzamelingen van tekens -- ook die waar karakters in voorkomen --
zijn tekensets.  Karaktersets zijn daar naar mijn gevoel een
deelverzameling van.

> gegeven dat string in de vandale staat en tekenreeks niet, is dat
> geen (goed) argument :)

De woorden "cijferreeks", "letterreeks" en "fietswiel" -- om maar
wat te noemen -- staan ook niet in de online Van Dale.  Maar dat wil
nog niet zeggen dat die woorden niet bestaan.

Benno