Re: DICO + RFR - D-I - partman-crypto - SPOED

On Mon, 23 Oct 2006 10:52:47 +0200
Thijs Kinkhorst <thijs@debian.org> wrote:

> Waarom niet gewoon "wachtwoord"? Ik heb "passphrase" altijd al een
> onzinnige term gevonden: er is geen fundamenteel verschil tussen
> wachtwoord en wachtzin. Ik kan eenvoudig een veel kortere zin
> "verzinnen" dan menig Nederlands woord lang is.

Ik geloof dat er oorspronkelijke een verschil gemaakt is om aan te geven
dat een passphrase inderdaad langer kan zijn, maar ook dat het spaties
kan bevatten. Volgens mij kan dat met traditionele UNIX passwords
bijvoorbeeld niet. (Even controleren.... hmm op m'n Debian systeem kan mijn
wachtwoord prima spaties bevatten). Maar goed ,ik ben het wel met je eens dat
het verschil tussen een password en passphrase erg vaag is.

grts Tim