Re: [barbier@linuxfr.org: [important] Slices have been replaced by PO files]

Hi Wouter!

You wrote:

> Ik heb wat vrijetijd, en heb graag wat om handen.
> Kan iemand mij aanwijzingen geven, zodat ik mijn
> licht hieroever kan laten schijnen.

Je kunt de webpagina's van Debian uit CVS halen, zoals beschreven op
http://www.debian.org/devel/website/using_cvs.  Dat geeft je een lokale
kopie van de sources van de webpagina's in de lokale subdir webwml/.
Daarin kun je vervolgens de files (in dit geval webwml/dutch/po/*.po)
editen.  Het formaat van de po files wijst zich vanzelf: de "msgid"
regel geeft de originele engelse tekst, op de "msgstr" regel moet je de
nederlandse vertaling invullen.  Door "make stats" te draaien in de
directory webwml/dutch/po, krijg je een overzicht van de vertalingen die
nog af zijn.

Als je een en ander gedaan hebt, kun je met het commando "cvs diff -Nau"
een patch krijgen. Als je die opstuurt naar
debian-l10n-dutch@lists.debian.org, kunnen we die wijzigingen toevoegen
aan de webpagina's.  Het is ook wel handig om op die lijst even van te
voren te melden met welk bestand je bezig bent, zodat er geen dubbel
werk wordt gedaan.

Alvast bedankt voor je hulp!

--
Kind regards,
| Bas Zoetekouw                  | Si l'on sait exactement ce   |