Re: [RFR] po-debconf://grub2

Hola,

On Tue, May 31, 2011 at 09:06:54AM +0200, Jorda Polo wrote:
> He fet una revisió ràpida i m'ha semblat bé, però he recordat un tema
> que fa temps que em genera dubtes: tenim alguna preferència pel que fa
> a l'ela geminada?

No sé si ho hem parlat alguna vegada, però a altres projectes s'està
estenent l'ús de ŀ/Ŀ. Jo crec que és el que hauríem de fer, i no només
això, sinó també estandaritzar-nos amb altres caràcters UTF-8 com —, … i
fins i tot “” i ----> l’apostrof UTF-8 i qualsevol altre caràcter que faça
que les traduccions siguen més correctes ortotipogràficament parlant (per
exemple 40ºC vs 40°C).

> Em sembla bé utilitzar «ŀl» per traduccions internes de Debian (com
> aquest po-debconf) ja que més o menys podem assegurar que es podrà
> llegir. Ara, no estic segur que sigui una bona idea per documents com
> el manual, que la gent pot estar llegint des d'altres plataformes.
> Estem seguint alguna política amb aquest tema?

Tècnicament no té cap inconvenient fins on jo veig perquè crec que en 2011
fins i tot al Windows es pot assumir que els sistemes poden mostrar UTF-8
correctament. L'únic problema que jo conec ara mateix és que Debian
GNU/kFreeBSD pot tindre alguns problemes per a mostrar certs caràcters en
la consola, per la qual cosa el que fan és traduir-los a caràcters sí
suportats (p. ex, À → A, etc.). No és un problema d'UTF-8, falla també amb
alguns caràcters latin1.

Crec que Robert Millan ho té controlat per la qual cosa ni tan sols això
hauria de ser un impediment.

El resultat, per a mi, és molt més atractiu, si emprem els caràcters UTF-8
que si no.

A banda, necessitem poder emprar UTF-8 perquè, ara que està començant la
revolució, ens vindran molt bé, tant per a construir un món en ☮, on ♀, ♂,
⚣, ⚢, ⚦ i fins i tot ⚤ puguen viure en ☭, sense haver de preocupar-se dels
desastres que patim ara a la Terra, com ara el drama ☢ de Fukushima, els
vertits ☣ incontrolats a l'oceà, les guerres que escampen ☠ per tot arreu.
En definitiva, un lloc on puguem viure tots en ☯, on tothom ♻
correctament, sense mesclar plàstic amb vidre, i com no, tot sota la
supervisió de la ☸ Initiative.

Entesos‽

Va, Jordi, que només et queda acabar aquesta pràctica...
--
Jordi Mallach Pérez  --  Debian developer     http://www.debian.org/
jordi@sindominio.net     jordi@debian.org     http://www.sindominio.net/