Problemes greus amb la sid

Faig servir Gnome 2.10 i debian sid/unstable. Doncs bé, en tractar d'instal·lar el LyX 1.3.6 (que no s'actualitzava automàticament), m'obligava a fer coses rares, com traure el rosegarden4 i plugins com el djvulibre. La qüestió és que després de la instal·lació del LyX tot ha començat a funcionar cada vegada pitjor. A cada apt-get upgrade, pitjor. En lloc d'actualizar, em baixa de versió. Ja no puc ni fer anar el ratolí. I hauré de reinstal·lar tot de nou. M'han dit que potser és un problema de la transició de les qt. Algú té alguna idea al respecte?