Re: [forw] Recull de Termes 3.0

On Wed Mar 13, 2002 at 06:50:19PM +0100 xdrudis@tinet.org wrote:

> Però a veure. Els drets d'autor del recull de Softcatalà són de
> softcatalà, oi?. Els drets del recull de debian de qui són ?. De
> l'Antoni Bella?. De tots els que surten al "per:"?.
> Algú deu haver decidit que està sota GPL, i en
> teoria només ho pot fer l'autor o autors. Com qui ha dit que era
> GPL és l'Antoni suposo que els drets són de l'Antoni, o Antoni i
> companyia.
>
> Aquests autors poden llicenciar al seva obra sota llicència LDP,
> a més de GPL. O sota qualsevol llicència incompatible amb la GPL.
> Per això la obra és seva.

No cal dir que l'autor pot canviar la llicencia, pero aleshores no es la
GPL, es una altra.

> Al KDE el problema era que hi havia aplicacions sota GPL (KDE)
> enllaçades amb llibreries amb una llicència incompatible (qt). I es
> va acabar precisament quan Trol Tech va llicenciar Qt sota GPL
> (que és incompatible amb la llicència original, però no passa
> res perquè l'autor pot fer-ho). Llavors quedava el problema de
> qui havia violat la GPL abans de que Qt fos GPL, però ningú ha
> denuciant mai ningú per això que jo sàpiga. L'Stallman demanava
> que els qui havien "patit" aquestes violacions en el passat les
> [...]

Si he esmentat aquest cas es perque ilustrava bé que no depen de la
voluntat de l'autor **si vols que s'atengui als termes de la llicencia**.

KDE era (es) GPL
Qt era sota la llicencia lliure QPL.
QPL era incompatible amb la GPL.

aleshores KDE només podia fer dues coses:
- modificar la llicencia (la FSF els va proposar una clausula)
- canviar la llicencia per una altra compatible amb la QPL (per exemple les
  de tipus BSD o X11)

No van fer cap de les dues, i al final es va ressoldre pel canvi de les Qt.

> Crec que no és el cas, i que l'autor o els pocs autors del recull de
> debian poden decidir otorgar una altra llicència i llestos. O softcatalà
> pot otorgar una altra llicència. El que tens raó que no es pot fer
> (si LDP i GPL no fossin compatibles) és que _jo_ agafi els dos
> textos, els combini i ho publiqui sota GPL o LDP. Però un dels
> dos autors si que pot publicar la combinació sota la llicència
> de l'altre autor (si la llicència de l'altre autor permet publicar
> modificacions mantenint la mateixa llicència, com crec
> que és el cas de la LDP, ja ho miraré).

ok

> Però vaja, tampoc cal discutir d'això sense ni mirar si LDP i GPL
> són compatibles. I tampoc cal fer-me cas a mi que no en tinc ni idea.

la cosa es que en Jordi Mas (de SC) va expressar de passada aquest dubte, i
jo tampoc no ho tenia clar pero aixo ho he plantejat aquí (a mes a mes
recordo que hi havia gent que no li agradava la llicencia LDP pero no em
recordo de les objeccions). Pero no cal dir que no ha d'haver-hi problemes
si els autors estan d'acord, com has explicat molt bé, pero es tracta de
fer bé les coses.

--
Miquel Vidal             |   Using Debian GNU/Linux
miquel@sindominio.net    |   yonderboy@barrapunto.com