Re: Monday 5 September 17:00+delay Keysigning in The Hague, NL

On Sat, Sep 03, 2016 at 08:10:55PM +0200, Sebastiaan Couwenberg wrote:
> [...]

Breng dan ook een "magic mantle of power" mee. Gewoon zo eentje
als ook in de documentaire 'Citzen Four' aangeboden wordt. [1]

> This should get you started:
>
>  https://wiki.debian.org/Keysigning

Lezen en *doen*.  Overwin de drempel die beschreven is
in  http://arstechnica.com/security/2013/06/guardian-reporter-delayed-e-mailing-nsa-source-because-crypto-is-a-pain/

> For the actual signing of other peoples keys, I recommend caff:
>
>  https://wiki.debian.org/caff

caff is mooi productie spul. Wat het goed doet is dat het ondertekende key
encrypt verstuurt naar de eigenaar(m/v). Op die manier is er een controle
dat de eigenaar nog zijn wachtwoordzin op zijn/haar private key heeft.

Gebruik die test, ondertekende key versleutelt versturen, als je 'caff'
niet werkt krijgt. 'caff' gaat uit van een werkende e-mail server.

Bovengenoemde wiki pagina schrijft: 'If you don't have set up a local
MTA yet then you have to set the variable $CONFIG{'mailer-send'} so caff
can send the signing mail. Take a look into the manpage of caff to see
how this has to be done.' Doe er je voordeel mee.

Groeten
Geert Stappers

[1] Op een keysigningparty heb je GEEN laptop nodig.
--
Leven en laten leven