Re: printen Debian flyers voor T-DOSE

[.. http://www.t-dose.org/ ..]

> [...]

Aan toner zou het me [..rekenmachien..] precies EUR 7,00 kosten per
100 vel A4 dubbelzijdig (met gegokt 5% zwart, 2.5% kleur totaal).

Papier moet ik in de winkel gaan halen, IIRC tussen 10 en 15 euro
per 250 vel A4 160grams.
En 250 flyers lijkt me voor T-DOSE wel genoeg (of eigenlijk teveel).

250 flyers totaal dus ca. 15 + 2.5*7 = 32,50. Alles incl BTW.
Sponsoring altijd welkom, hoewel niet strikt noodzakelijk.

> Ik wil de flyers wel sponseren, wat zijn de kosten en wat wordt er
> precies met het geld gedaan? Ik ben zelf ook in bezit van duplex a3 (110
> g/m²) color laser printer systemen en heb een DTPer in de buurt.

Kosten zie boven. Als jij ook kunt printen, geen probleem, scheelt mij
weer werk ;-)  En dan kun je sponsoring in natura doen, is wellicht
makkelijker voor je boekhouding. Geef maar even aan Joost door of je
daar zin in hebt.

De flyers zijn gewoon A4, enkelzijdig voor 1 taal, dubbelzijdig als je
2 talen wilt. Op  http://debian-flyers.alioth.debian.org/  staat onderaan
een plaatje, maar daar moest ik net _erg_ lang op wachten. Hopelijk geen
permanent probleem...
(Diverse links daar trouwens 404, misschien kan iemand die aanpassen?)

De 110gram die je noemt slaat waarschijnlijk alleen op de duplex unit,
"normale" printers kunnen tot tenmiste 160gram in enkelzijdig. En twee
keer een stapel enkelzijdig is vaak een stuk sneller dan per pagina
door de duplex.

Als je papier gaat kopen, let er dan op of het geschikt is voor
dubbelzijdig (kleuren-)laser. Zeker met semi-glossy of gesatineerd kan het
anders gebeuren dat de toner niet goed blijft plakken, waardoor je het er
zomaar af kunt vegen. Ook kan bij het printen van de achterkant, de toner
van voorkant weer loslaten. Hangt ook af van de printer--papier combi.

> Ik heb mijn logo in *.svg formaat (inkscape) bijgevoegd, ik heb helaas
> deze niet in .eps formaat (CMYK of RGB).

Met inkscape kun je gewoon SaveAs: .eps. Maar mijn inkscape (Etch) zet
"Tech" door "Craft" heen, in Courier. Firefox doet 't beter, maar in
Helvetica/Sans, en dan moet je de .ps weer naar .eps gaan ombouwen.

O, en voor Joost nog: is de flyer al up-to-date voor Lenny? Want Lenny
_zou_ theoretisch binnen 3 weken uit kunnen komen...

Vriendelijke groeten,

  Anne Bezemer