eerste gebruik

Hallo,

I'm not registered as a user for this mailinglist, please reply is Dutch is not used in this group

Ik heb me nog niet aangemeld bij de usergroup, en weet dus ook niet of de cummunicatie in het Nederlands verloopt.

Ik heb belangstelling voor Linux omdat er meer is als alleen windows.
Belangstelling voor debian ontstond door een artikel in PC-active

Op dit moment draaien er echter toepassingen waarvoor windows een vereiste is.

Om kennis te maken met linux/debian heb ik besloten er een oud beestje aan op te offeren.
echter voldoen de systeem-eisen?

het is een pentium 100
8 MB ram
700 MB vrij op HD
PCI ethernetkaartje (nog niet geconfigureerd voor tcp/ip, aangezien er windows 3.11 op draait)
Breedbant internet aansluiting beschikbaar.
geluidskaart

heb een cd-rom speler liggen echter deze kreeg ik niet nog geconfigureerd
moet deze al geïnstalleerd zijn voor eerste installatie of herkent debian de speler naderhand ook nog.?

fijne jaarwisseling
Bij voorbaat dank
Peter Vossen