Disk Bölme

Ekteki resimde disklerimin görüntüsü var. Amacım /dev/sda6'dan boş 50 gb alıp /dev/sda2 oluşturmak.

Bunun için terminalde root olarak "fdisk /dev/sda" komutu verdikten sonra n komutunu verdim.

Karşıma çıkan primary ve logical seçeneklerinden p seçip disk bölümü numarasını 2 yaptım. Buraya kadar bir sorun yok ama First sector ve last sector kısmında first sectorü olduğu gibi bıraktım Last ise +51200M yazınca Value out of range hatası alıyorum.

Terminal çıktı yine ekte resimde var.

Ya da dev sda2 başka şekilde nasıl oluşturabilirim.