Re: Eski Çekirdeği Kaldırma

Selam,

2014/1/10 Gökhan Öztürk <reveler_07@yahoo.com>
Merhaba. Sistemimi güncelledikten sonra çekirdek güncellemesinin ardından açılışta iki tane çekirdek görüyorum. Eski çekirdeği kaldırmak istiyorum. Biraz arastırdım. uname -r ile çekirdeğimin sürümünü 3.11-2-amd64 olarak öğrendim.  Bu yeni olan çekirdeğin sürümü. Eskisini kaldırmak için apt-get purge linux-image-3.11-1-amd64 yapsam olur mu ? Normalde korkmam her komutu denerim ama bilgisayarım açılmayabilir diye düşündüm.

Evet, o şekilde kaldırabilirsiniz. (Gerçi eski çekirdeğin durması sıkıntı çıkarmaz ama):

=====
http://www.debian.org/doc/manuals/debian-faq/ch-kernel.en.html

 10.5 Can I safely de-install an old kernel package, and if so, how?

Yes. The linux-image-NNN.prerm script checks to see whether the kernel you are currently running is the same as the kernel you are trying to de-install. Therefore you can remove unwanted kernel image packages using this command:

     dpkg --purge linux-image-NNN
(replace NNN with your kernel version and revision number, of course)
=====

--
Selçuk Mıynat