Re: Debian üzerine Raid kurulumu

Merhaba,

Donanımsal(hardware) raid mi yapmak istiyorsunuz? Yazılımsal(software) raid mi?

En kolay yolu danımsal olarak bir raid kartı takıp raid 5,1, 10  kullanabilirsiniz.

Elinizde 4 disk olduğuna göre, raid 5 yapacaksanız, 3 disk ile raid5 oluşturmanız, 4 diskide spare olarak tanımlanız.
Böylelikle sistem çalışırken3 diski kullanır ve bu 3 diskten bir tanesine bir şey olduğunda 4 cü spare diski aksaklık olan disk yerine kullanıma alır.

Yazılımsal olarak kullanacak olursanızda, lvm ve md yi kullanmanız gerekli.

Şayet sata diskleri ile raid yapmayı düşünüyorsanız;

https://wiki.debian.org/DebianInstaller/SoftwareRaidRoot
https://wiki.debian.org/DebianInstaller/SataRaid
https://wiki.debian.org/LinuxRaidForAdmins

Yazılımsal raid kullanırken sistem yükleyiciyi(boot loader) /boot bölümünü raid üzerinde bulundurmamanızı tavsiye ederim.
Her diskte 100mb lik bir boot bölümü oluşturursunuz ve grupla ilgili her şey bu bölümde olur.
Böylelikle sistem açılırken oluşacak hatayı önler veya çözümünü kolaylaştırmış olursunuz.

İyi eğlenceler.

Selamlar.
Remzi