Re: LG X130 Sarj olmuyor, BIOS update yapamiyorum.

Görebildiğim kadarıyla sorununuzun debianla bir ilgisi yok.

Engin YILMAZ, 20.08.2013:
> Merhaba, sarj olmama problemi var. "Fise takili doluyor %0" bildirimi
> var ancak hic bir zaman dolmuyor.

Sorun yavaş yavaş mı gelişti, yoksa birden bire mi oldu?  Hep %100
dolarken birdenbire  %0 mı oldu?  Eğer yavaş yava azaldıysa, pilin
eskimesinin doğal bir sonucu olabilir.  Benim dizüstümde piller
genelde birkaç yıl dayandıktan sonra (2-2,5 yıldan itibaren)
birdenbire %50 ya da %20'ye falan düşüyor.  "Doluyor" gibi görünse de o
yüzdeyi aşmıyor.  (Mesela son pilim şu anda %42'yi geçmiyor.  Birkaç ay
önce %60 falan çıkıyordu.)

Özellikle sonuna kadar boşalan pillerin ömründe böyle ani kısalmalar
olabiliyor.  Son zamanda pili sonuna kadar kullandınızsa ondan da
tetiklenmiş olabilir.  (Daha çok yaşlı pillerde oluyor.)

Bir de çok uzun süre kullanılmayan pillerin boşalıp sonra hiç
dolmayabildiğini okumuştum.  Bazen bunları hayata döndürmek mümkün
olabiliyor deniyordu ama yöntemden emin değilim.  Bir iki gece hiç
kullanmadan fişe takılı bırakmayı denediniz mi?

> Yalnizca adaptore takili olarak
> calistirabiliyorum. http://www.lg.com/tr/urun-destegi/lg-X130-A.ASB6TT# ;
> adresinde bu problemin cozumune donuk bir BIOS guncellemesi gordum ve
> Wine ile yuklemeye calistim ama hata verdi, InsydeFlash.exe isimli
> program yalnizca M$ Windows ortaminda calisiyor.

Belki InsydeFlash.exe programını Freedos gibi sistemle cd/usb kullanarak
çalıştırabilirsiniz.  Denediniz mi?  Yoksa MS DOS yetmiyor da illa
Windows mu gerekiyor?

> Netbook'un arka tarafinda pile baglanan konnektorlerinde + - bir
> takim voltajlar var yani besleme gerilimleri normal gorunuyor. Ama
> pilde hayat belirtisi yok:)
>
> Onerileriniz nelerdir? Yeni pil almak konusunda cekimserim cunku yeni
> pilin de calismama ihtimali var.

Dediğim gibi, pilin ömrünü tamamlamış olması en yüksek ihtimal.