Re: Okulda Debian Kurulum Etkinliği Düzenlemek İstiyorum

Debianda paketler uzun süre denendiği için güncel kütüphaneleri isteyen bazı yazılımların kurulumunda (bkz. skype) sorun yaşanabiliyor.  Ayrıca kullanıcı sorun yaşadığında destek olarakta ubuntu, mint gibi dağıtımlara göre daha zayıf. Bana sorarsanız LMDE, Ubuntu gibi dağıtımlar kurmanız daha mantıklı olur.
"Firefoxu kurana kadar bilmem kaç takla attım, ben istemiyorum bunu" diyecek insanlar da olacaktır, bende ilk debian kurduğumda firefox kurulumuna bakarken "tüm programları böyle mi kurucam" diye sinir olmuştum. :)

5 Nisan 2013 22:17 tarihinde Gökşin Akdeniz <goksin.akdeniz@gmail.com> yazdı:
Fri, 5 Apr 2013 12:44:46 +0100 (BST) tarihinde
Gökhan Öztürk <reveler_07@yahoo.com> yazmış:

> Okulumuzda şöyle bir etkinlik düzenlemek istiyorum. İki günümü ayırıp
> bir gün linux'u tanıtıp bir günde bana ne kadar bilgisayar gelirse
> hepsini debian kurmak istiyorum.

Bu iddia sizi sıkıntıya sokabilir. Kurulu msırasında bazı donanımların
firmware kurulum kaynaklarında bulunmadığı için deyseklenmeye ndonanım
olarak kalacak. Bu durum piyasada bulunan son teknoloji harikası
sistemlerde sık sık karşımıza çıkıyor. Kurulum yapmadan önce donanımın
tamamının desteklendiğinden emin olun. İkincisi kurulum yapılan
sistemin kullanan kişilerin dosyalarını yedekleyin. Kaldırmak isterse
bilgisayarın üzerindeki işletim sistemi ve kişisel verileri aynen eski
durumuna getirebilesiniz.

> Bunun için okul idaresinden izin alabilirim. (Zaten şu anda okulda
> özgür dünya adında pano hazırladım gerekli izni aldım. Bazen linuxla
> ilgili haberleri asıyorum)Linuxu tanıtan slaytı hazırladım. Kısa
> süreli filmlerde bulacağım. Ancak herkesin haberi olması için afiş
> hazırlayıp okul giriş kapısına asmak istiyorum.

> Benm photoshop bilgim yok. Bana "Haydi sizde özgür olun" gibi vb.
> sloganlarla afiş hazırlayabilecek varsa çok sevinirim.

Benim de yok ne yazık ki... Afiş asmak işleri kolaylaştırır ama
afiş hazırlamak ve asmak gibi bir olanağınız yoksa, panonuz var. Panoya
duyuru mesajını asın.

> Böyle bir etkinliği nasıl buluyorsunuz.

Yapılmaması için bir neden yok. Etkinliğin amacına ulaşmasını
istiyorsanız, etkinlik düzenleyeceğiniz günde Debian konusunda katkıda
bulunabilecek birilerini de okuldan izin alarak davet edebilirseniz
daha çok ilgi çeker. Bir de bir şeyler ters giderse suçlayacak
fazladan bir kaç kişinin olmasında her zaman yarar vardır. ;)

Ben öyle yapmıştım :)
--
Gökşin Akdeniz <goksin.akdeniz@gmail.com>
http://www.goksinakdeniz.net