Re: Yan: Google Earth Kurulumu

Ops... Yanlış olmuş dalgınlıktan kusura bakmayın;

Doğrsusu şu şekilde;
apt-get install -f     -> fix broken yani sıkıntılı paketleri onarma ile ilgili bir komut. Dikkat edin yanına paket ismi gelmez.

apt-get install  paket_ismi -> install; paketi kurmak için kullanılır. Ve yanına paket ismi gerekir;
apt-get install pidgin gibi.

-i parametresi apt-get'in değil dpkg aracının.

Yani

sudo dpkg -i paket_ismi
sudo apt-get install paket_ismi

bu ikisi aynı işlemi yapıyor sayabilirsiniz, ikisi de paket kurar. apt-get install -f' in ise kurulum ile ilgisi yoktur.

Yalnız şuna dikkat çekmek gerekir;

sudo apt-get install pidgin

komutu verirseniz, pidgin uygulamasınun .deb paketi sunuculardan indirilerek ve aynı zamanda bağımlılıkları çözülerek bilgisayarınıza kurulur. Fakat

sudo dkpg -i pidgin.deb

komutunu verebilmeniz için, komuttan fark edebileceğiniz gibi .deb uzantılı dosyayı bilgisayarınıza sizin indirmeniz gerekir.

Yani özelte;

sudo apt-get install pidgin; dersneiz siz herhangi bir şey ile ilgilenmezsiniz. apt-get aracı bağımlıkları da çözer ve size sorarak uygulamayı kullanabilmeniz için gerekli tüm paketleri sisteme kurar. Bu işlem internet bağımlıdır, internet olmadan bu şekilde paket kuramazsınız.

sudo dpkg -i pidgin.deb ile kurulum yapabilmek için, .deb uzantısının bilgisayara önceden indirilmiş olması gerekir. İnternet bağlantısı gerektirmez çünkü zaten kurulacak olan uylamanın kurulum dosyası sizdedir. Fakat olası bağımlıları çözmek de sizin yükümlülüğünüzdedir.

kolay gelsin.