Re: Virtualbox'ta Usb'den Sistem Kurulumu

Sat, 29 Dec 2012 09:52:32 +0000 (GMT) tarihinde
Gökhan Öztürk <reveler_07@yahoo.com> yazmış:

> Elimde debian kurulumu olan usb flash disk var. Debian kurulum
> aşamalarını virtualbox yoluyla adım adım ekran görüntülerini almam
> gerek.

Debian Installer ile grafik kurulum seçerseniz kurulum sırasında grafik
kuruluma ait ekran görüntüsünü alabilirsiniz. Ekran görüntüleri kurulum
yaptığınız sabit disk üzerinde saklanır. Sanırım işinizi görür.

Eğer metin tabalı kurulumun ekran görüntülerini alacaksanız VirtualBOx
komut satırından kullanmanız gerekecek. Aşağıdaki komut doğrudan
VirtualBox ekranında gördüğünüz ekranın kenarlıkları vs olmadan png
dosyası olarak alır.

VBoxManage controlvm <sanal_makina> screenshotpng
<ekran_goruntu_00>.png

> Virtualboxta debian isimli yeni sanal makina olusturdum. Bunu
> başlattığımda Boot kısmına öntanımlı olarak dvd olarak açılıyor.

VirtualBox kurulum kaynakları olarak DVD,Disk,Floppy,Net seçeneklerini
sunar. Bunların dışında bir seçeneği yok. Bunlardan birisini seçemeniz
gerekir.

> Ancak bunu flash disk olarak ayarlamak istediğimde flash diski kabul
> etmiyor. Elimdede debian isosu yok. Yeniden indirmek istemiyorum.
> Bunun bir yolu var mı?

Daha önce yaptığımız bir kurulumda DVD seçip, VirtualBox'ta DVD malum
sanal, harici bir USB DVD seçip kurulum yapmıştım. Sanırım siz de
VirtualBox'ta kurulum kaynağı olarak "Disk" seçip daha sonra da
sisteme taktığınız USB diski kurulum için kullanılacak disk
olarak belirtip kurulum yapabilirsiniz. Ama bunun için kurulum
yapacağınız diski kullanmayacaksınız, kurulum kaynağı olarak
kullanacağınız ikinci bir diski sanal mankinaya eklemeniz gerekecek.
--
Gökşin Akdeniz <goksin.akdeniz@gmail.com>
http://www.goksinakdeniz.net