[no subject]

Gecen hafta debian açılırken çıkan yazıların nasıl kapatılacağını sormustum. Baska kaynaklardan araştırarak başardım şimdi bu yazıları kapatmak isteyen varsa anlatıyorum.

1- plymouth ve plymouth-themes-all paketleri kurulur.

2- /etc/initramfs-tools/modules dosyasi acilarak aşağıdakilerden uygun olanı dosyanın sonuna eklenir.

  intel grafik işlemciler için;

    # KMS
    intel_agp
    drm
    i915 modeset=1

  nVidia grafik işlemciler için;

    # KMS
    drm
    nouveau modeset=1

  ATI grafik işlemciler için;

    # KMS
    drm
    radeon modeset=1

3- /etc/default/grub dosyasi acilarak;

    #GRUB_GFXMODE=640×480 satırının başındaki # işareti kaldırılır ve çözünürlük 1024x576 yapılır.

    (Ben 1024x576 yaptım siz istediğiniz çözünürlüğü yapabilirsiniz)

4- Yine /etc/default/grub dosyasi acilarak;

    GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="quiet" satırı GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="quiet splash" olarak düzeltilir.

5- Root olarak "sudo update-grub2" ile grub güncellenir.

6- Yüklü olan plymouth temalarına bakmak için root olarak sudo "/usr/sbin/plymouth-set-default-theme  -l" komutu uygulanır.

7- Root olarak secmek istediğiniz tema "sudo /usr/sbin/plymouth-set-default-theme tema_adi" komutu ile seçilir.

   Not : Details temasını seçerseniz değişen birşey olmuyor.

8- Root olarak "update-initramfs -u" komutu ile initramfs güncellenir. Bilgisayar yeniden başlatılır.