Re: Zend

2012/8/30 Gokan Atmaca <linux.gokan@gmail.com>
# nano /etc/php5/apach2/php.ini icine...
zend_extension = /usr/local/lib/Zend/ZendOptimizer.so
zend_optimizer.optimization_level = 15

# /etc/init.d/apach2 restart

daha sonra

# php -v bakıyorum olmamıs. Sebebi ne olabilir ? Yardımlarınız icin simdiden tesekkürler.

Daha once ZendOptimizer ile hic ugrasmadim ama dikkatimi ceken bir kac noktaya degineyim.

Debian'da komut satirindan ve apache icinden calistirdigin php'lerin farkli php.ini dosyalari var, bunlar sirasiyla
* /etc/php5/apache2/php.ini
* /etc/php5/cli/php.ini

Gordugum kadariyla sen modulunu apache'nin kullandigi php.ini'ye ekliyorsun. Sonra apache'yi yeniden baslatip test etmek icin de komut satirindan "php -v" yaziyorsun ama "php -v" yazdiginda o php.ini calismiyor.

Bence kontrol etmek icin apache'nin document root'undan erisebilecegin bir yere (ontanimlisi /var/www)  icerigi "<?php phpinfo(); ?>" olan bir dosya koy ve onu bir browserdan ac ve o sayfa icinde bir bak.

Bir de modul'u devreye almak icin php.ini dosyasina eklemek yerine /etc/php5/conf.d altinda kendin ".conf" uzantili bir dosya olusturup ilgili satirlari ona ekleyebilirsin, ki bu genellikle tercih edilen yontemdir, ornegin senin yerinde olsam ben sunu yapardim:

* "/etc/php5/conf.d/zend_optimizer.ini" dosyasini olusturup ayarlari icine yazardim:
; Manually added by Gokan Atmaca
zend_extension = /usr/local/lib/Zend/ZendOptimizer.so
zend_optimizer.optimization_level = 15

Ilk yorum satiri buna bakan baskalarina o dosyanin bir paket ile gelmediginden haberdar olsundan diye ben ekliyorum genellikle.

Ustelik bu sayede cli ve apache uzerinden calistirdigin php'ler icin ayri ayri etkinlestirmen gerekmeyecek ve bu sayede komut satirindan "php -v" ile de kontrol edebileceksin, conf.d icine koydugun yapilandirma satirlari ontanimli olarak butun php turevleri tarafindan dahil edilirler.

bekir