php ile smtp mail

Merhaba, PHP ile SMTP e-posta gönderme konusunda sorun yaşıyorum.

Özet Soru)
  Sistemde Postfix Mail Sunucusu kurulu. Postfix programını kaldırmadan ek olarak kurulabilecek sadece bir komut ile mail gönderen ve PHP mail () fonksiyonunu çalıştırabilecek bir program var mı.
Uzun Hİkayesi)

  Hiç anlamadan Net'teki pek çok dökümanı üst üste deneyerek zor da olsa Postfix ile "Internet Site with Smart Host" türünden bir e-posta sunucusu kurdum. Başarılı bir şekilde Alan Adı'nın e-postalarını SMTP ile gönderip POP3 ile ulaştırıyor.

  Fakat aynı sunucuda bulunan Apache ve PHP ile bir türlü mail gönderemiyorum. (Aynı şekilde Telnet ile port 587 ye bağlanarak da gönderemiyor). Ayrıca PHPMailer library yöntemini de denedim fakat hiç bir sonuç alamadım. Ayrıca anlamadan uyguladığım dökümanlar neticesinde artık hata mesajları /var/log/mail.err dosyalarının hiç birine kaydedilmiyor.

  Mail sunucusu kurulumunu bozmadan Postfix ile birlikte ssmtp veya basit bir mail gönderi programı veya komutu kurulamaz mı acaba çünkü Synaptic ile ssmtp' programını kurmaya çalışınca Postfix ayarları kaldırılıcaktır şeklinde bir hata mesajı alıyorum. Kurmak istediğim programı da php.ini dosyasina
"sendmail_path = /usr/sbin/programinadi" şeklinde belirtmek istiyorum.  Programda hiç bir güvenlik önlemi ve ayar istemiyorum yalnızca localhost'ta çalışan php den gelicek mail komutunu yerine getirse yeter.

Saygılar, Engin YILMAZ