Re: testing (wheezy) ile ilgili sorunlar

Merhaba
Notebooklarda artık 2. ekran kartı standarda doğru gidiyor. Yeni notebook almamla birlikte Nvidia Optimus'dan ben de
haberdar oldum. Maalesef Squeeze kurmaya çalışınca problem oldu. Üzülmedim dersem yalan olur.
Red Hat 6.1, Fedora 16 veya Debian Wheezy kullanarak, sorun olamadan max. çözünürlükte
görüntü alabildim. Öğrendiğim kadarıyla Gentoo ile de sorunu çözmüşler...
Debian ve Red Hat'ı birlikte kurdum. Debian üzerinde ilk başta sıkıntı yaşamış olsamda, yeni kernel'i (3.1.1.0) derlememle birlikte sıkıntım kalmadı. (Derleme için google'da "How to build kernel Debian way?") Ancak ne yaparsam yapayım ne VirtualBox ne de Vmware ile sağlıklı çalışan sanallaştırma elde edemedim. Qemu/KVM ve Xen'i denemeye de üşendim.
Şimdi sanallaştırma için Red Hat, diğer her şey için Wheezy kullanıyorum. Güncellemeleri pek kaçırmam.
Java için OpenJDK kullanıyorum. Şimdilik  sıkıntım yok.
Belki birine faydası olur. Asus K53SV kullanıyorum.

16 Aralık 2011 06:29 tarihinde Selim T. Erdogan <selim@alumni.cs.utexas.edu> yazdı:
Recai Okta?, 14.12.2011:

> Ben unstable kullanıyorum, fakat şöyle: bir kere sistemi düzgün çalışır
> hale getirdikten sonra "apt-get upgrade" gibi radikal hareketler
> yapmadan sadece seçtiğim paketleri güncelliyorum.  Özellikle kernel,
> xorg ve libc6 güncellemelerinde çekingen davranıyorum (örneğin
> güncelleme yapmadan önce güncel bug'ları değerlendirerek).  Bu şekilde
> belirli bir noktaya kadar gidiyor sonra (yaptığım tüm kontrollere
> rağmen) bir kırılma oluşmuşsa (çok sık karşılaşmıyorum) manuel
> müdahalelerle (gerekirse downgrade yaparak) devam ediyorum.

Sid çabuk değiştiği için uzun süre güncelleme yapmamak güvenlik
açısından kötü olabilir.  (Gerçi güvenlik çok önemliyse sid yerine
kararlı sürümü güvenlik güncellemeleriyle beraber kullanmak en iyisi
herhalde.)  Ã‡ekirdek güncellemelerinde eski çekirdek otomatik
silinmediÄŸi için sorun olmaz zaten.  apt-listbugs paketi ile de
güncellenecek paketlerdeki kritik sorunları görüp ona göre
ertelemek mümkün.  Yine de zaman zaman sorunlar çıkabiliyor...