Re: testing (wheezy) ile ilgili sorunlar

* Zeki ÇATAV [2011-12-14 14:10:58+0200]
> Merhaba,

Merhaba Zeki hocam,

> [...]
> paket sorunu dışında başka paket sorunu var mı bilmiyorum. Her üç
> sürümden gelen paketlerle karışık bir yapı kullanıyorum. Güvenlik
> wheezy'den izleniyor. Stable (squeeze) için güvenlik depolarını açmalı
> mıyım?
> Bazı paketleri (R gibi) yeni sürümlerinde kullanmak istediğim için
> testing seçmiştim ama tümüyle stable ve Gnome 2 sürümüne dönmeli
> miyim? Testingi kullanmak bazı görüşlere göre pek önerilmiyordu yakın
> geçmişte.
> Sizce uygun seçenek ne olabilir, gerçi yanıt kişiseldir ve değişir ama

Testing büyük ölçüde otomatik betiklerle (tabi belirli kurallara göre)
unstable'dan doldurulan bir arşiv (manuel müdahale de var ama çoğunlukla
otomatik).  Özellikle paket hareketliliğin yüksek olduğu dönemlerde
belirli paketler unstable'dan testing'e göç edemiyor, bu bir tür kaotik
durum.  Karşılaştığınız durumu ayrıntılı incelememekle birlikte böyle
bir geçici durum olduğunu tahmin ediyorum.

Ben unstable kullanıyorum, fakat şöyle: bir kere sistemi düzgün çalışır
hale getirdikten sonra "apt-get upgrade" gibi radikal hareketler
yapmadan sadece seçtiğim paketleri güncelliyorum.  Özellikle kernel,
xorg ve libc6 güncellemelerinde çekingen davranıyorum (örneğin
güncelleme yapmadan önce güncel bug'ları değerlendirerek).  Bu şekilde
belirli bir noktaya kadar gidiyor sonra (yaptığım tüm kontrollere
rağmen) bir kırılma oluşmuşsa (çok sık karşılaşmıyorum) manuel
müdahalelerle (gerekirse downgrade yaparak) devam ediyorum.

Testing ile devam edebilirsiniz, bence hiçbir mahsuru yok.  Apt-pinning
ile seçerek güncelleme yapma yönteminiz de gayet yerinde.  Gnome 3'e
gelince, büyük bir zevkle kullanıyorum :-)  Bence Gnome 2 yerine bunu
kullanmaya devam edin.  Gnome 3 için experimental arşivini de
kullandığımı (özellikle gnome-shell paketi için) not edeyim (yine
seçerek yükseltiyorum).

--
roktas