Internete girmek vs..

merhaba arkadaşlar 1 yıldır debian masaüstü kullanıcısıyım. Ama bir türlü konsola ısınamadım uzun zamandır kde'nin aşırı ram yemesinden dolayı firefox'um zaman zaman donuyor. bende artık sıkıldım ve xfce'ye geçtim çok rahatladım ( özellikle sistemim .) ama xfce'de kde gibi fazla araç yok internete girmek için gerekli ayarları yapıcak yardımcı bir program bulamadım. ama kararlıyım kde'ye dönmücem şimdi öğrenmek istedğim kde'de bir grafik arabirimin arka planda neler yaptığını nasıl öğrenebilirim ? En basitindan şuanda xfce masaüstümde konsoldan ip ayarlarını verdiğimde nete giremiyorum ama kde ile girebiliyorum. Interneti ev'deki başka bir bilgisayardan (windowz xp pro sp3 yuklu ) paylaşımlı olarak kullanıyorum. Windows paylaşım verdiğinde ototmaik olarak sanal bir IP atıyor 192.168.0.1 gibi kendi makinama 192.168.0.2 gibi bir IP verince kde ortamında girebiliyorum. Dhcp ile otomatik IP alıyım dedim ama nalet windowz cevap vermedi. ( dhcp servisi yuüklü olduğu halde ). Şimdi bilmek isteğim ben bu Debian 5.04'mü nasıl windowz üstünden nete sokabilirm ?

--
//iyi çalışmalar

Hasan AKGÖZ