Re: iptables

Merhaba,

Sanırım Barış beyin isteği nasıl engelleyeceği değil. Dinamik bir ip'si
olan hedef ağı nasıl engelleyeceği.

http://muzso.hu/2009/02/22/dynamic-firewall-rules-for-iptables

adresinde buna benzer bir olay için betik verilmiş ama bu işi bu kadar
karmaşık bir betik ile çözmek yerine sizin halihazırda kullandığınız
betik üzerinde ufak bir değişiklik ile düzenleyip cron ile belirli
aralıklarla çalıştırmanız sanırım yeterli olur. -s parametresinde domain
kullanabilirsiniz ama sizinde belirttiğiniz gibi bu karşı tarafın o anki
ip'sini alacağından o an için geçerli olacak ve daha sonra geçerliliğini
yitirecektir. Ama bu işlemi cron ile periyodik yaparsanız kural hep
güncel kalır. Aşağıda bir örnek veriyorum.

Mesela engellemek istediğimiz domain : "ornek.dyndns.org" olsun.

iptables -D INPUT -s ornek.dyndns.org -j ACCEPT ; iptables -I INPUT -s
ornek.dyndns.org -j ACCEPT

şeklinde bir betiği saatte bir çalıştıracak şekilde ayarlarsanız
kuralımız ornek.dyndns.org adresinin yeni ipsini alacağından bir saat
için geçerli olacaktır. Bu yenileme sıklığını ip'nin değişme aralığına
göre isteğiniz gibi ayarlayabilirsiniz.

Sorunuzdan benim anladığım bu idi.

Dipnot: Yazarı biraz tembel olduğu için biraz eskide olsa Iptables'ın
Basit Kullanımı ( http://www.belgeler.org/howto/iptables-usage.html )
diye bir belge var. Onuda kullanabilirsiniz :D

Levent YILDIRIM

Cell: +90 541 345 90 77

11-02-2010 08:28, Remzi AKYÜZ yazmış: