Re: iptables

Merhaba,

#iptables-save > iptables.txt
sonra iptables.txt dosyasını incelemeniz faydalı olur.

izin vermek için ise;

#iptables -A FORWARD -i istek_gelen_ag_birimi -o
istegin_cikacagi_ag_birimi -s istegin_geldigi_ip_no -d
istegin_gidecegi_ip_no -j ACCEPT

yeterli olur. Fakat bu kuraldan önce, yasaklama kuralı var ise paketler
bu satıra gelmeden yasaklanır.
Bundan dolayıda izin vermek istediginiz kullanıcı erişmek istediği yere
erişemez.
Böyle bir durumda;

#iptables -L -vnx --line-numbers
#iptables -L -t nat -vnx --line-numbers

ilede var olan kuralları inceleyebilirsiniz.

Şu an hazırlamakta olduğum bir döküman var.
Henuz tamamlanmış değil.
Belki faydası olur diye linkini veriyorum;
http://serbestyazilim.com:1080/mediawiki/index.php/Iptables_Hakk%C4%B1nda_Temel_Bilgiler

Şimdiden başarılar.

Selamlar