Re: Latex Türkçe Karakterler

* ahmet nurlu [2010-02-07 01:26:21-0800]
> Listeye bu postayı gönderdikten sonra biraz araştırma yaptım ve
> aşağıdaki öneriyi comp.text.tex grubunda buldum. Belgenin herhangi bir
> yerine aşağıdaki kodları koydum ve herşey istediğim gibi oldu
> şimdilik.
>
> ------------------------------->
>
> \uccode`\i='235
> \lccode`\I='031
> --------------------------------<

bu daha güzel bir çözüm olmuş.  yan etkisi yoktur umarım.

> Denemek için \MakeUppercase{iıj} yaptım ve sonuç 'İIJ' olarak çıktı.
> Daha önce \MakeUppercase \MakeLowercase doğru sonuç vermiyordu. Büyük
> bir ihtimalle babel paketi bu iki komutu kullanıyor ve bu yüzden bazı
> türkçe karakterleri büyük harfe çevirirken doğru sonuç vermiyor...

aklınızda bulunsun, bu soruna çözüm olarak söylemiyorum, textcase diye
bir paket var.  latex'in (babel üzerinden) olup olmadık yerlerde yaptığı
dönüşümleri (örneğin matematiksel denklemlerde) engelliyor.  şöyle
kullanılıyor bu paket:

        \usepackage[overload]{textcase}