Re: Latex Türkçe Karakterler

* ahmet nurlu [2010-02-06 11:30:08-0800]
> Merhaba,
>
> Bir sorum olacaktı. Latex'in kitap şablonunu kullanırken aşağıdaki gibi dosya düzenliyorum:
>
> ------------------------------------------------->
> \documentclass{book}
> \usepackage[turkish]{babel}
> \usepackage[latin5]{inputenc}

özel bir nedeni yoksa (örneğin bazı latex paketleri utf8 + türkçe'de
sorun çıkarıyor) latin5 yerine utf8 kullanın.

> \usepackage[T1]{fontenc}
> \begin{document}
> \begin{document}
> \chapter{Birinci}
> bla bla bla........
> \end{document}
>

> Sayfanın üst koşelerinde çıkan başlıklar(header)  \chapter{Birinci}
> konu başlığını 'BIRINCI' olarak çeviriyor. Yani küçük 'i' ler büyük
> harf'e çevrilirken 'I' oluyor. Bunu düzeltmenin bir yolu var mı?

latex tarafından büyük harfe çevireceğini bildiğiniz metinlerde "i"
karakterini "\.{ı}" şeklinde yazın.  en kestirme çözüm bu.  örneğin
yukarıdaki bölüm başlığı:

        \chapter{B\.{ı}r\.{ı}nc\.{ı}}