Re: Debian VPS

Can bey,

-Howtoforge.org sitesinden bir link verilmis bi cevapta, gayet kullanisli dokumanlar var orda, ilk sorunuza bu cevap verir diye düsünüyorum.

-Verilen IP'ler sunucularinizin/sunuculariniza ulasacaginiz IP'ler, yanilmiyorsam (default) olarak:
a) 1. IP sunucuya internet ulasimi (DNS ayarlarini  ne sekilde ona da bakmak lazim)
b) 2.ip ise serial, ssh vs. gibi yönetici girisleri(admin) icin kiracilara veriliyor.
c) Ya da 2'si de ptrlarla ayni sunucuya yonlendirilmistir.

10 sayfa host olayinda bir sorun yasamayacaginiz suphesiz, bunun icin apache'nin vhost cüzümü oldukca kullanislidir, lakin 10 adet farkli sayfa barindirsaniz da, hepsinin dis(external) IP'si ayni olacaktir, sizin sunucunuzun IP'si. (domain WHOIS bilgileri disinda), bugune kadar VPS kiralamadim (fiziksel serverlar kiraladim) fakat  farkli oldugunu sanmiyorum, bu tur hizmetlerde, DNS sunucusunu da kendiniz yapmaniza izin veriliyor, DNS hizmetini de kendiniz yönetecekseniz(e.g.  ANAME, CNAME etc), 10 adet domain'i tutmaniz ve calistirmaniz (hosting) oldukca kolay olacaktir.
 Ayni sekilde eger ki bu 10 domain de SQL de calistiracaksaniz, MYSQL de sorun yasamayacaginizi (her domaine kendi DB'sini kurarak) dusunuyorum.

-Firewall, backup, ftp server(sftp tavsiye ederim), mail server, cpanel/webmin/ISPConfig -admin arayuzleri, v.b. hizmetler hosting serverlarda ihtiyac duyulan hizmetler, hepsi icin (zevk meselesi (: ) farkli yazilimlar var, test ederek en kullanislisini kendinizin secmenizi tavsiye derim, listedeki arkadaslarda bu konularda tecrubelerinden belki yardim edebilir.

selamlar.