log sismesi

Merhaba,
bu aksam debianda aniden kasilma,sanki pencereleri zorla aciyormus gibi
golgelenmeler olusmaya basladi,ilk basta onemsemedim ama sonradan 58
gblik bos alan hardiskin 33,7 gb dustugu gozume carpti sok oldum.Disk
Analizcisinden baktim /var/log dosyasinin boyutu 23,4 gb'a
ulasmis.Anladim sorun halen suruyor.
Aklima sadece yaziciya yazmadigini dusunerek ard arda gonderdigim ayni
uzun bir ciktinin,bilgisayari tekrar actigimda aniden yazmaya baslamasi
ve bende bunu yaziciyi kapatarak engelledigim geliyor,Sizce nedir
sorun,nasil asabiliriz bunu.