Re: Lenny disk bölümleme ve Türkçe sorunu

Merhaba,

* Yılmaz Bilgili [2009-03-06 21:57:39+0200]
> Lenny kurduğum bir iki bilgisayarda açılışta Türkçe seçtiğim durumlarda
> disk bölümleme aşamasında kurulum takılıyor. Ben de İngilizce ayarlarla
> kurulum yaptım ve sorunsuz geçtim aynı aşamayı. Sanırım bu bir bug?

Raporladığınız için teşekkürler.  Vakit bulduğumda buna bakayım.  Bölümleme
şemanız nasıl?  Sıradan bir bölümleme mi yoksa LVM gibi bir şey mi?  Hatayı
tam olarak hangi aşamada alıyorsunuz?  Hatayı tekrar üretebilmek için
soruyorum.

Kurulumda Türkçe seçmemeniz halinde, Debconf belirli yerel parameterleri
öntanımlı İngilizce etrafında "seed" ettiğinden kurulu sistemin bütününde
Türkçe kusurlar olacaktır.

> Sonra konsolda Türkçe klavye kullanabilmek amacıyla;
>
> dpkg-reconfigure locales
> dpkg-reconfigure console-data
>
> komutlarıyla Türkçe yerelini ve Türkçe klavyeyi seçtim. Buna rağmen
> konsolda Türkçe karakterler görünmüyor. Unuttuğum ya da yanlış birşey mi
> var?

Konsoldan kastınızın X konsolu değil, sanal uçbirim (VT) olduğunu
varsayıyorum.  Yereli ayarlamanız gerekiyor, bunu yapmışsınız; fakat
console-data sadece sanal uçbirim klavyesini yapılandırır.  Size gereken
uçbirim yazıtipleri.  Aşağıdaki adımları deneyin, sonuç alamazsanız daha
köklü bir çözüme gideriz.  İlk adımda (tedbir olarak) yerel ayarınızın
doğruluğunu sınıyorum, orada hata almamanız lazım.

        validlocal tr_TR.UTF-8
        sudo aptitude install console-setup
        sudo dpkg-reconfigure console-setup