Re: Debian 5.0 lenny ` nin kurulumundan sonra apt-get` in verdigi ilginc hata

* U. Zafer ERSOY [2009-03-04 00:28:15+0200]
> deb http://apt.wicd.net lenny extras

> wireless aga baglanabilmek icin google` dan aldigim bilgiye gore wicd`
> i tercih edebilirmisim. network manager ile -neden anlayamadim-
> calistiramadigim icin wicd` in sitesinden depoyu kaynaklara ekledim ve
> yukledim.

Sorun bu kaynakta olabilir mi bakalım...

- kurduğunuz wicd paketini indirelim (bu peket Lenny arşivlerinde mevcut
  değil)

        $ wget http://apt.wicd.net/pool/extras/w/wicd/wicd_1.5.9_all.deb
        $ dpkg-deb -I wicd_1.5.9_all.deb | grep Conflicts
          Conflicts: gtkwifi, network-manager, wifi-radar

- network-manager paketiyle bir çakışma var ki orası biraz sıkıntılı, bu
  pakete bağımlı olanlar neler?

        $ apt-cache rdepends network-manager
          network-manager-gnome
          evolution

- bu sizi gnome ve daha birçok pakete çıkarır; bir örnek: gönderdiğiniz
  listede gözüken "masum" wodim paketi (CD yakmakta kullanılıyor), GNOME
  dosya yöneticisi Nautilus'te nautilus-cd-burner üzerinden
  (bağımlılıklarla) çekilen bir paket

Özetle problem wicd paketinin gnome bağımlılıklarını bozması gibi gözüküyor
(?).  Aptitude muhtemelen böyle bir durumda şık bir kurtarma hareketi
yapabilirdi.  Dilerseniz bir de öyle deneyin, aynı kurulum sonrasında:

        aptitude install wicd

Aptitude ne çözüm öneriyor, ne diyor bakalım.