Re: Debian 5.0 lenny ` nin kurulumundan sonra apt-get` in verdigi ilginc hata

Merhaba,

* U. Zafer ERSOY [2009-03-03 23:25:22+0200]
> Bugun debian lenny 5.0 kurdum. Lenny` nin ilk cd` sini indirip
> kurulumun paketleri yukleme asamasinda gerekli paketleri kendi
> otomatikman hem internetten hem de cd` den yukledi ve ayarladim.
> Kurulum bittikten sonraki ilk boot` da apt-get ilginc hatalar vermeye
> basladi. Gozukene gore benim icin gerekli olan bircok paket icin artik
> gerekli degil diyor:
>
> ##############################################
> The following packages were automatically installed and are no longer required:
[...]
> Use 'apt-get autoremove' to remove them.
> ############################################
>
> ben de ardindan apt-get auroremove komutunu kullandim. tahmin
> edebileceginiz gibi sistemde kullandigim bir cok paketi sildi.

APT kaynaklarında "stable" ile birlikte "unstable" yansılar belirtmişseniz
ve/veya bir meta paketi silmişseniz ve/veya kaotik bağımlılıklara sahip bir
paketle çakışan (ve onu silen) bir paket kurmuşsanız böyle sorunlar
çıkabilir.  Daha pek çok nedeni olabilir.  Birkaç soru...

- Sorunun yaşandığı durumda aşağıdaki komutların çıktıları ne diyor?

        cat /etc/apt/sources.list
        apt-config dump

- Kurulum sırasında öntanımlıların dışında bir seçeneği etkinleştirdiniz mi
  veya kurulum sonrasında elle bir paket sildiniz veya kurdunuz mu? (evet
  ise hangi paketler?)

> Simdi temiz bir kurulum yaptim ve yine ayni seyi soylemeye devam
> ediyor. Bu neden kaynaklaniyor, nasil onleyebilirim. tekrar bu
> paketleri silip tekrar elimle mi kurmaliyim?

Hayır, buna gerek yok.  "apt-get autoremove" yapmayın, apt-get yerine
aptitude kullanın ve aşağıdaki komutu çalıştırın:

        aptitude keep-all