RTAS - Realtime Spam Detection And Rejection Sistemi

Spami aninda tespit edip sisteme girmesini engellemek

Spam maillerini önlemenin en yararli yolu su: Realtime Spam Detection And Rejection.
Yani mesaj servera yollanirken serverde aninda mesaji inceleyip
spam olup olmadigini tespit etmek, ve eger spam ise mesaji red etmektir.

Böylece spamcinin isi iyice zorlasiyor. Mesaj gitmedigi icin bir daha dener
fakat yine nafile. Bundan dolayi sizin adresinizi kendi listesinden
cikarmak zorundadir, yoksa onun programi size mesaj yollarken
hep takilir kalir --> sizi listesinden cikarmasi gerekiyor... :-)

Ben program yazariyim (Certified Software Developer C++/C) ve Almanya'da yasiyorum.
Ayrica 4 public serverin ve 3 local serverin administrasyonunu yapiyorum (Debian v4/v5 Linux + W2k/W2003).
Yukarda dedigim yöntemi kücük bir program yazarak gerceklestirdim.
Spam orani simdi %99 azaldi. Geriye %1 kaliyor, bunlar da yeni spamlar,
yani daha spam-DB'ye girmemis olanlar. Bunlari da spam DB'ye gecince
onlar da kesiliyor.
Programin adi RTAS. Program su anda sadece Linux'da qmail ve Plesk icin kullanilabiliyor.

Eger böyle "Realtime Spam Mail Detection and Rejection" sisteminde
ilginiz varsa benimle temasa gecebilirsiniz.
Ama: dedigim gibi bu sistem su anda sadece Qmail+Plesk icin (ve Linux).
Ve: bu program maalesef "free" degil, ben bu isi biraz ticari yapmak istiyorum,
ama denemek istiyenler programi diyelim 1 ayligina bedava deneyebilirler.
Fiyati da pek fazla olmayacak: en fazla 400 Euro ve ömür boyu lisans/updates/upgrades/support vs.
Isteyenlere source lisansi (C++) da verilebilir.

Bu is icin daha bir Firma falan kurmus degilim, önce ilgi varmi diye bakayim diyorum.
Bu sistem su anda 5 mail serverinde beta test ediliyor:
 mail.topkale.net, mail.amitrader.com, mail.alicewho.com, mail.marstimes.de, mail.devkit.de
(isterseniz spam yollayip sistemi realtime deneyin ve görün :-)

Bu program su ana özelliklere sahip:
 - Spam realtime tespit ediliyor ve karsi tarafta SMTP hata kodu cikiyor
 - From domaininden yollanan mailler icin kurallar belirleyebilirsiniz
 - From adresinden  yollanan mailler icin kurallar belirleyebilirsiniz
 - To domainine yollanan mailler icin kurallar belirleyebilirsiniz
 - To adresine  yollanan mailler icin kurallar belirleyebilirsiniz
 - Veya global kurallar da belirleyebilirsiniz
 - Wildcards/Regular Expressions ve AND/OR/NOT kullanilabilir
 - SMTP, SMTPS, POP3, POP3S, IMAP, IMAPS icin kullanilabilir, port bagimliligi yok
 - Buna spamassassin gibi programlar da eklenebilir (real-time!)
 - Her aksiyon programin log dosyasina kayit ediliyor
 - Kolay ve basit install (gelecekte bunu bir .deb/.rpm vs. paketi yapmak istiyorum)

Isterseniz kisiye/adrese göre özel Anti-Spam filitreleri yapmak da mümkün
(mesela sirketin "support", "info", "sales" adresleri icin veya herhangi adres icin...)

Ve ayni yöntem ile baska enteresan seyler gerceklestirmek de mümkün, mesela:
 - Mesaj basligina veya icerigine göre istediginiz aksiyonlar gerceklestirebilir
   (sirket ici otomasyon, otomatik cevaplandirmalar, auto-responder, job processing vs...).

Ve sunu da diyeyim: böyle calisan bir baska program daha biliyorum: spamdyke.
Ama sahsen denemedim, sadece dokumanini biraz inceledim fakat hic de kolay
veya saglam bir cözüme benzemiyor o; belki yaniliyorumdur.

Herneyse, benim bu RTAS programinda veya genel olarak bu yöntemde/sistemde
ilgisi olan mail adminleri, veya benzeri yazilim projelerini (C++,C,PHP,MySQL,TCP/IP sockets vs.)
gerceklestirmek isteyen sahislar/sirketler bana bir email atip gerisini email üzerinden konusabiliriz.

Saygilarla,

Adem S.
adem@topkale.net