debian hk.

merhaba arkadaslar,
debian 4.0 etch kullanıcısıyım.  2 adet sorum olacak.
1- postgresql i ilk kurulumda yükledim. ancak çalışıp çalışmadığından
emin değilim. galiba çalışmıyor. aşağıdaki hatayı alıyorum. bunu nasıl
giderebilirim.

huseyin@huseyin:~$ psql
psql: sunucuya bağlanılamadı: Böyle bir dosya ya da dizin yok
        Sunucu yerelde çalışıyor ve Unix domain
        soketleri üzerinden bağlantılara izin veriyor mu?
"/var/run/postgresql/.s.PGSQL.5432"?
huseyin@huseyin:~$
2- mail programı olarak evolution kullanmaktayım. bu program maillerimi
nerede saklıyor. outlook daki gibi ayrı bir .pst dosyası yapıp önemli
maillerimi saklayabilirmiyim bu programda da? veya önereceğiniz başka
bir program varmıdır.

şimdiden teşekkürler
iyi çalışmalar

Hüseyin ERSOY