Re: hda boot sorunu

Merhaba,

* Zeki ÇATAV [2008-11-21 21:24:33+0200]
> Bios usb boot desteği olmayan desktop makinamda lenny çalışıyor(du).
> Bu cihazda usb belleğe yüklü linux boot etmek için araştırma yapıp
> PLOP boot floppy ile deneme yaptım. Başarıyla usb den yükleme yaptı.
> Ancak hda üzerinden normal yolla veya PLOP floppy ile boot edemez
> oldum. Tam uninstall seçeneği işe yaramadı. Buna çözüm ararken SGD
> (super grub disk) ile başarısız oldum.
> Testdisk işe yaramadı. Grubu yeniden kurmak işe yaramadı. Çalışan CD
> ile boot from first HD işe yaramadı.
> Şimdi normal boot sırasında grub loading stage 2
> [...]

cfdisk ve fdisk'in diski açamaması büyük olasılıkla bir izin sorunu,
komutları sudo ile denemelisiniz.  Bu şekilde fdisk'i çalıştırıp MBR'ı bir
doğrulayın (v seçeneğini kullanacaksınız; "nn sektör kullanılamıyor" gibi
bir iletiyle karşılaşabilirsiniz, bu normaldir).  Her şey yerinde
görünüyorsa bölümleme tablosunu tekrar yazmayı deneyin (w seçeneği).  Bu
işlemden sonra grub ayarlarını kontrol edip (mesela önceden çalıştığına
emin olduğunuz bir yapılandırma kullanarak) grub'ı tekrar yükleyin
(grub-install).  Tabii bu tip oynamalardan önce önemli verilerin yedeğini
almakta yarar var.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar...