Re: wireless network yönetimi

* ahmet kurukose [2008-11-23 03:01:19-0800]
> kablosuz ağların yönetimi için kullandığım program http://wicd.net
> sitesinden bilgi edinileceği gibi "wicd". Gnome ile birlikte gelen
> network-manager'dan yönetim açısından kanımca çok daha başarılı.

Elimdeki birkaç makinede GNOME/KDE gibi bir masaüstü ortam bulunmadığından
ben de wicd kullanıyorum ve gayet memnunum.  Tabii masaüstü kullanıcıları
için standart yapılandırma Murat'ın da dediği gibi Network Manager.

> Gnome network-manager'da karşılaştığım (çözmek için fazla zaman
> harcamadım) problem WAP şifremin her yeniden başlatmada yeniden girmemi
> istemesiydi. Net'te biraz araştırınca başka insanlarında aynı sorunu
> yaşadığını görünce direk olarak wicd'ye geçtim. zaten "aptitude install
> wicd" komutundan sonra network managerin yerine kendiliğinden geçiyor.
> herhangi bir ayara gerek kalmıyor.

Hatırladığım kadarıyla bu problemi çözmek için X ekran yöneticisi olarak
(standart yapılandırmanın bir başka parçası olan) GDM'i kullanıyorsanız
/etc/pam.d/gdm dosyasına '@include common-pamkeyring' satırını eklemeniz
yetiyor.  Eğer GDM'de (parola girmeden) otomatik giriş yapıyorsanız ("auto
login" seçeneği) aynı satırı /etc/gdm-autologin dosyasına ekliyorsunuz.
(Bu şemayı güvenlik açısından sorgulamadım.  Daha doğru bir çözüm bilen
varsa öğrenmek isterim.)