Re: bat dosyaları

ces 200 yazmış:
> merhaba arkadaşlar, windows da ki bat dosyaları gibi bir dosya linux
> da da yazabilir miyim? yazarsam uzantısı ne olmalı ve nerede nasıl
> çalıştırmalıyım.

Yazabilirsiniz. Uzantısı olmasına gerek yoktur. Ama çok isterseniz sh uzantısını
kullanabilirsiniz.

Dikkat etmeniz gereken bir nokta da dosyanın çalıştırılma iznine sahip
olmasıdır. Dosya yöneticinizden o dosyanın özelliklerine girip çalıştırma iznini
ayarlayabilir ya da chmod +x <dosya> komutunu kullanabilirsiniz.

Daha sonra dosyayı çalıştırmak içinse komut satırında, dosyanın bulunduğu
dizindeyseniz ./<dosya> (./ yazmanız zorunludur ve güvenlik gerekçeleriyle
zorunlu tutulmuştur); farklı bir dizindeyseniz <dosyanın bulunduğu
dizin>/<dosya> komutunu kullanabilir, ya da dosya yöneticiniz ona göre ayarlıysa
sadece çift tıklayabilirsiniz. (GNOME kullanıyorsanız Nautilus çalıştırmak
isteyip istemediğinizi soruyor, başka yöneticileri bilmiyorum.) Dosyanın içeriği
ise şöyle bir şey olmalı:

#! /bin/sh
<komut>
<komut>

İnternette güzel kaynaklar mevcut. Aşağıda Türkçe olanlardan birkaçını
listeledim. Google'da "shell script" diye ararsanız bulabilirsiniz. (bunun
Türkçesi de "kabuk betiği"dir).

Kolay gelsin, umarım kabuk betiği yazmaktan zevk alırsınız.

http://sallamaca.blogspot.com/2008/04/shell-script-nasl-yazlr.html

http://www.linuxnet.com.tr/modules.php?name=Tutorials&op=viewcat&id=3
(linuxnet'in "konsolda çalışmak" dizisi, genel olarak komut satırıyla ilgili,
betik programlamayı da anlatıyor, komut satırına aşina değilseniz önce bunu okuyun.)
http://www.enderunix.org/docs/linuxileprogramlama.html (kapsamlı görünüyor,
mutlaka okuyun)