Re: parçalama arızası

2008/4/30 Dr.Ahmet KUTLAY <akutlay@ilacabak.com>:
> Selamlar
>  Bazen programlar başlamıyor, bazende kendi kendine kapanıyor.
>  Terminalden bakınca ya hiç hata uyarısı gelmiyor,
>  yada parçalama arızası diyor.
>  Parçalama arızası nedir, ne önlem alınabilir.
>  Teşekkürler.

Parçalama arızası daha çok pointerlar (işaretçiler) sebebiyle ortaya
çıkabilecek bir durum ( kullanılan dilin C/C++ olduğunu varsayıyorum).
NULL olan bir işaretçinin değerine erişim ya da geçersiz bir atama
işlemi ( yine pointer kullanılarak, örneğin string işlemleri de bu
şekildedir daha çok ) yaptığınızda ortaya çıkabilir. Bu tabi genel ve
yüzeysel bir açıklama ama kendi bilgi ve tecrübemden kabataslak öyle
bir açıklama çıkıyor. Bunları engellemek programcının görevi eğer kodu
yazan kişi sizseniz işaretçilerin kullanımına dikkat etmeniz gerekir.
Bu konuda birçok makale mevcut. Aşağıdaki wikipedia sayfası mevcut.
Kolay gelsin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Segmentation_fault