Re: debian.org.tr site çalışması

Merhaba.

Öncelikle Debian için Türk kullanıcılarına yönelik böyle bir çalışma
görmek, beni çok sevindirdi ve heyacanlandırdı. Böyle bir çalışmaya
girdiği içinde, sayın Bahri Meriç Canlı'yı tebrik etmek isterim.

Yeni siteye gelince. Bence Sitenin CMS olarak MediaWiki kullanması ve
Wiki tabanlı olması, en kolay şekilde dışarıdan gelecek katılımı sağlar.
Fakat sayfaların yapısının ve kategorizasyonların önceden belirlenmesi
ve sitede bazı stardartlar olusturulması, sitenin düzgün bir şekilde
büyümesine olanak sağlayacaktır.

Ana sayfa için sınıflandırma gayet uygun. Bunun yanında ana sayfaya
haberler ve basit bir debaday (http://debaday.debian.net/) veya ayın
paketi de olabilir gibi basit uygulamalar da insanların ilgisini
çekebilir. Ayrıca yine ana sayfada Debian dağıtımları hakkında
bilgilerin oluştuğu bir kategori de açılabilir.

Tasarıma gelecek olursak hover'ı yeşil olan linklerin hover ı debian
pembesi yapılabilir. Ayrıca site fazla sarı lacivert olmuş (!?), renkler
hakkında önyargısı olan insanları uzaklaştırabilir. Yukardaki ve
aşağıdaki mavilik yerine koyu debian pembesi (yada bordo filan) rengi
tercih edilebilir. Konuya hakim arkadaşlar tasarım hakkında daha iyi bir
yorum yapabilir.

İçeriğe gelecek olursak, wiki tabanlı sistemler çok iyi bir şekilde
yapılandırılabilinir. Özellikle her sayfanın kategorize edilmesi ve
düzenli kategorilerin olması, dolgun içeriği düzgüm bir şekilde
kullanıcıya sunmayı sağlar. Şuan siteye girilmiş mevcut içeriği
görüyorum ama tek bir sayfanın herhangi bir kategorisi yok. Ayrıca
sayfalarda da bir standart söz konusu değil. Çoğunda iç bağlantı yok ve
sayfa başlığı altında bidaha başlık yazılmış.

Üyelik hakkındaki görüşümde şu. Sitede üyelik kaygısı yada üye olunmaya
zorlama gibi birşey düşünülmemeli. Sadece atıyorum footer a Katkıda
Bulunun gibisinden bir link yerleştirilip sayfalara katkıda bulunmak
isteyenlere yol gösterilebilinir.