Fwd: dns server

Selam,
Örneğin siz www.site.com.tr şeklinde bir istek yaptığınızda bu istek ilk önce tr alan adı sunucusuna oradan bu adresin bir com alan olduğuna bakılır ve isteğiniz com alan adını tutan alan adı sunucusuna yönlendirilir. Yaptığınız istek hiyerarşik bir şekilde bu şekilde iletilir. Bu durumda com için üst alan adı sunucusu tr dir. tr sadece com net org alan adı sunucularının adreslerini bilir. Bu hiyerarşiye uymak için de sizin sitenizi yönlendireceğiniz IP adresini sağlayacak alan adı sunucunuzun bu isteğe ait bilgiyi tuttuğunu bir üst alan adı sunucusuna kayıt ettirmelisiniz. Bunun için www.thelinuxtraining.com www.askasuska.com alan adlarını aldığınız şirkete yönlendirmeyi kendinizin yapacağını söyleyip sizin alan adınıza gelen istekleri sizin söyleceğiniz alan adı sunucusuna yönlendirmesini söylemelisiniz. Çünkü bu işlemi sizin yerinize normalde alan adını aldığınız yer yapar.

Umarım bu daha yardımcı olmuştur,

İyi akşamlar,
Mesut Can Gürle

13.04.2008 tarihinde falco <ebitargem@yahoo.com> yazmış:
Merhaba Mesut bey,
sorumu mailde acikca belirtmistim,linkteki adresteki
yonergeleri uygulayarak dns serveri calisir duruma
getirdim fakat istedigim bir bicimde yaptim bilmiyorum
ve buyuk ihtimal yapmadim,istedigim sey sudur mesela
elimde 1.www.thelinuxtraining.com adli domain ile
2.www.askasuska.com adli domain var diyelim bunlari
kendi olusturacagim ns1 ve ns2 lerle kendi servere
yonlendirmek istiyorum,bunun icin ilk adim olan dns
serveri kurdum fakat ust alan adi sunucusu gibi bisey
yapmadim zaten bu konu hakkinda bilgim cok az.bu
yuzden  sizden ve mail listesinden yardim
istiyorum.Yardimci olursaniz sevinirim.

http://wiki.linux-sevenler.org/index.php/Ubuntu_Dapper_6.06_Altinda_Bind_9_DNS_Server_Kurulumu#Zone_Nedir