Re: ejabberd sunucuya localhost dışından ulaşım

On Sunday 30 March 2008 23:06:41 Mehmet TURKER wrote:
> Ejabberd hiç kullanmadım ama lokal makinede 127.0.0.1 olarak mı
> bağlanıyorsunuz ? Eğer öyleyse bir de makine ismiyle deneyin. Makine
> ismiyle de LAN daki diğer makinelerden gelir gibi bağlanmıyorsa, aarlardan
> olmalı. Bu sorunu Jboss ile yaşamıştım onda da aynı şekilde LAN dan
> bağlanılamıyor varsayılan olarak.
>
> Jboss için server.xml dosyasında
>
> <Connector port="8080" address="${jboss.bind.address}"
>
> Gibi bir satır vardı ve sadece bind addressten bağlantı kabul ediyordu.
>
> address="${jboss.bind.address}"
>
> Kısmını silince LAN dan ve aynı makineden makine ismini vererek
> [...]
Merhaba,
Makina ismi kvc.tyih.gov.tr ve lokalde bu isimle bağlanabiliyor. Diğer
makineler bu isimle sunucudaki diğer servislere (apache de açık kaynak kodlu
dergi alt yapısı gibi) bağlanabiliyor. Ancak ejabberd için ve kullanıcı
olarak 5222 ne de admin olarak 5280 nolu portlardaki servislere
bağlanabiliyor. İstek askıda kalıyor, istemci tarafından görüldüğü kadarı
ile. Sunucu loglarına da hiçbir şey düşmüyor.
İyi çalışmalar.

--
Zeki Çatav
http://zekicatav.tyih.gov.tr